piątek, 14 grudnia 2012

Saga o przyborach dentystycznych - wyciorek


W dzisiejszym odcinku sagi o przyborach dentystycznych w roli głównej wystąpi...

Wyciorek



Śmieszna mała szczoteczka, bardzo użyteczna do czyszczenia zamków oraz przestrzeni między drutem i zębami. Krążą też wieści, że można tym czyścić przestrzeń między zębami, aczkolwiek ja w tym wypadku postawiłam na tradycję - czyli na nić dentystyczną :)

Teraz pytanie gdzie to cudo można kupić w Polsce?

Oczywiście poszukiwania rozpoczęłam od allegro...


Powiedzmy, że wyniki wyszukiwania nie były zadowalające.

No dobrze - to może apteka? Niestety i tu porażka, osiedlowa apteka takich diabelskich przyrządów do odprawiania egzorcyzmów mających przegonić zły osad z zębów, nie miała.

Tu z pomocą przyszli ponownie dobrzy ludzie :) Po konsultacjach telefoniczno-fejsbukowo-gmailowych okazało się iż wyciorki można dostać w Lidlu i Rossmannie. I to w całkiem przyjaznych cenach :)

Ponieważ nie da się w tych sklepach dokonać zakupów przez internet, przezwyciężyłam swoje wewnętrzne lenistwo i poszłam na zakupy.

Ot i co mi się udało upolować:

Wyciorek dentalux z lidla (7PLN za 6 sztuk) idealnie sprawdza się do zastosowań poza domem. Jest mały i łatwo mieści się w torebce, a nawet w portfelu :)
czyścik wyciorek dentalux
Wyciorek dentalux


Wyciorek prokudent z Rossmanna (7 PLN za 6 główek, lub 9 PLN za komplet rączka + 2 główki) składa się z rączki i wymiennych główek. Jest moim faworytem do zastosowań domowych. Dzięki wygodnej, długiej rączce można wygodnie wyczyścić zamki zamieszczone na tylnych zębach. Nie polecam prób czyszczenia zamków samymi główkami (czyli nie "skąpimy" na rączkę do wyciorka).
Wyciorek czyścik prokudent
Wyciorek prokudent

Oba produkty są dostępne w dwóch rozmiarach. Najlepiej wypróbować na własnej skórze (no dokładniej, na własnym metalu :)) i wybrać taki, którym najdokładniej możemy wyczyścić zamki.

Jeśli chodzi o trwałość... to zależy od sposobu używania :) Ja po pierwszym użyciu, ułamałam tą "włochatą" część wyciorka gdyż nie wytrzymały starcia z mą brutalną siłą ;) Teraz już takiej destrukcji nie sieję, gdyż nie wyginam tak mocno wyciorka ;)

Krążą plotki, że wielkość nie ma znaczenia... ale jednak zdecydowałam się na "koniec" rozważań o wyciorkach dentalux i prokudent przedstawić małe porównanie:

Wyciorek czyścik prokudent i dentalux
Prokudent vs dentalux



Tak, to teraz można wrócić do allegro :)
Oczywiście wyciorki są na allegro! Tylko nie nazywają się tam wyciorkami... Frazy, których należy szukać to:
czyścik do przestrzeni między zębowych
czyściki
szczotka między zębowa (czasem między zębowe pisane razem)
czyściki między zębowe (czasem między zębowe pisane razem)
ortho

Podejrzewam, że większe apteki (lub po prostu te dobrze zaopatrzone), także dysponują tymi cudeńkami.  
Warto też sprawdzić w google, bo jak zawsze obfituje w ciekawe propozycje :)

Życzę powodzenia w polowaniu :)

2 komentarze:

  1. Trzeba było skontaktować się, ze mną to bym Ci powiedział jak się ten przyrząd nazywa oraz gdzie można go kupić, bo moja mama go używa ;) W ogóle to ciekawy ten Twój blog Kasia. Tak naprawdę to jestem zaskoczony tematyką... Myślałem, że przyszła pani doktor nie interesuje się tak prozaicznymi sprawami jak gotowanie :) Spodziewałem się bardziej bloga o tematyce naukowej. Polecam też swój blog - www.blog1990.blog.onet.pl - ja z kolei piszę głównie o sporcie :) Pozdrawiam, Wojtek z KNPZ

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe dzięki Wojtek :) Branżowych blogów jest dużo, a ten prowadzę dla rozrywki ;) Cieszę się, że Ci się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń